1. Gå til Lønn i venstremenyen og velg Lønnsavregning. Klikk på Ny lønnsavregning.
2. Fyll ut feltene. Velg Alle aktive ansatte for å legge alle aktive ansatte til lønnsavregning. Velg Bruk ansatt kategori for å velge alle ansatte tilknyttet en kategori. Fjern haken ved Inkluder faste poster/trekk og velg deretter Tom lønnsavregning dersom du ønsker å opprette en helt tom lønnsavregning. Klikk på Opprett lønnsavregning.
Forklaring til feltene:
Beskrivelse: Hva lønnsavregningen gjelder for, eller hvilken periode den tilsvarer.
Utbetalingsdato: Hvilken dato lønnen skal utbetales. Denne datoen bestemmer også hvilken periode lønnen tilhører i a-meldingen.
Fra-og til dato: Hvilken periode lønnsavregningen gjelder for.
Skattetrekk: Velg om lønnsavregningen skal ta hensyn til full skatt, halv skatt, eller ingen skatt.
Faste poster/trekk: Velg om faste poster/trekk skal inkluderes i lønnsavregningen. Dersom du ønsker en tom lønnsavregning fjerner du haken fra faste poster/trekk.
Trekk i fastlønn for ferie: Velg om det skal trekkes av i fastlønn for ferie.
Hvis du valgte å opprette en tom lønnsavregning kan du senere legge til ansatte ved å klikke på Hent ansatte. Sett hake ved aktuelle ansatte og velg Legg til valgte.
Legg inn variable lønnsposter i en lønnsavregning
1. Klikk på en ansatt
2. Fyll inn lønnsart eller klikk på forstørrelsesglasset for å starte.
NB! Faste poster kommer fra ansattkortet, men kan overstyres i lønnsavregningen.
Was this article helpful?
That’s Great!
Thank you for your feedback
Sorry! We couldn't be helpful
Thank you for your feedback
Feedback sent
We appreciate your effort and will try to fix the article