Aktivere ansattreskontro i innstillingene

Modified on Mon, 25 Nov, 2024 at 8:44 AM

1. Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Lønn.  

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.1.jpg

2. Velg fanen Kontoer og lønn og finn Ansattreskontro.  

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.2.png

3. Velg mellom Alle ansatte eller Ved behov i nedtrekkslisten. Nyopprettede selskaper i systemet vil automatisk ligge med Ved behov som en standard innstilling. 

4. Klikk Lagre innstillinger.

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.3.png

Velger du å opprette ved behov vil du måtte opprette ansattreskontro manuelt på hver ansatt, også på nyansatte. 

Dersom du velger alle ansatte vil du få muligheten til å velge mellom følgende alternativer:

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.4.png

NB: Dersom selskapet ble opprettet før september 2022 vil du få en en melding om å opprette nummerserie for ansattreskontro.
NB: Dersom du ønsker å deaktivere ansattreskontro velger du Ikke aktivt. Da vil det ikke lenger være mulig å aktivere reskontro på ansatte og nummerserien reservert for denne funksjonen blir deaktivert.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article