Aktivere ansattreskontro i innstillingene

Endret Mon, 25 Nov, 2024 ved 8:45 AM

1. Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Lønn.  

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.1.jpg

2. Velg fanen Kontoer og lønn og finn Ansattreskontro.  

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.2.png

3. Velg mellom Alle ansatte eller Ved behov i nedtrekkslisten. Nyopprettede selskaper i systemet vil automatisk ligge med Ved behov som en standard innstilling. 

4. Klikk Lagre innstillinger.

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.3.png

Velger du å opprette ved behov vil du måtte opprette ansattreskontro manuelt på hver ansatt, også på nyansatte. 

Dersom du velger alle ansatte vil du få muligheten til å velge mellom følgende alternativer:

cs.Aktivere funksjonen ansattreskontro i innstillingene.UM.4.png

NB: Dersom selskapet ble opprettet før september 2022 vil du få en en melding om å opprette nummerserie for ansattreskontro.
NB: Dersom du ønsker å deaktivere ansattreskontro velger du Ikke aktivt. Da vil det ikke lenger være mulig å aktivere reskontro på ansatte og nummerserien reservert for denne funksjonen blir deaktivert.

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen